به گزارش مشرق، مسلم بیات مدیرکل اداره استاندارد استان تهران، با اشاره به قانون حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: بر اساس این قانون، اگر فردی در مصرف یک کالای خوراکی یا مصرفی متحمل زیانی شود که مربوط به استاندارد نبودن آن کالا باشد، تولیدکننده موظف است زیانی را که فرد در این مساله دیده است، جبران کند.
وی درباره چگونگی جبران خسارت ادامه داد: زمانی که فردی از محصولی استفاده میکند و به هر شکلی به دلیل استفاده از این محصول، دچار زیان مالی یا جسمی میشود، میتواند به سازمان ملی استاندارد شکایت کند و این شکایت توسط کارشناسان بررسی میشود.
مدیرکل استاندارد تهران افزود: در صورتی که در بررسی کارشناسان، مشخص شود که زیانی که فرد دیده است، به دلیل استاندارد نبودن محصول مربوطه اتفاق افتاده است، بر اساس قانون، تولیدکننده مجاب میشود که زیان مصرفکننده را جبران کند.
اظهارات بیات در حالی است که بسیاری از کالاهای تولید شده غیر استاندارد، اقدام به جعل علامت تجاری یک شرکت معتبر میکنند و یافتن تولیدکننده و محل تولید این کالاها بسیار دشوار است.
وی درباره چگونگی جبران خسارت ادامه داد: زمانی که فردی از محصولی استفاده میکند و به هر شکلی به دلیل استفاده از این محصول، دچار زیان مالی یا جسمی میشود، میتواند به سازمان ملی استاندارد شکایت کند و این شکایت توسط کارشناسان بررسی میشود.
مدیرکل استاندارد تهران افزود: در صورتی که در بررسی کارشناسان، مشخص شود که زیانی که فرد دیده است، به دلیل استاندارد نبودن محصول مربوطه اتفاق افتاده است، بر اساس قانون، تولیدکننده مجاب میشود که زیان مصرفکننده را جبران کند.
اظهارات بیات در حالی است که بسیاری از کالاهای تولید شده غیر استاندارد، اقدام به جعل علامت تجاری یک شرکت معتبر میکنند و یافتن تولیدکننده و محل تولید این کالاها بسیار دشوار است.